najdete mě zde

neděle 30. ledna 2011

Books list

Books list according to Shary


Rozhodla jsem se ukázat vám pár mých oblíbených knížek, protože jak každý jistě ví, jsem nenapravitelný knihomol, i když mám poslední dobou na čtení čím dál tím méně času a městská knihovna přestává mým nárokům stačit. Tenhle seznam je jen takový průřez nejoblíbenějšími knížkami, které se povalují v mé skromné soukromé knihovně.

Twilight saga 
Tak tyto snad ani nemusím představovat. Vážně existuje ještě někdo, kdo nezná překrásného bezchybného Edwarda, sexy vypracované svaly Jacoba a neohrabanou Bellu? (No, tohle berte s rezervou, smích). Musím se přiznat, že poslední díl, který nemám a ani mít nebudu, mě neuvěřitelně zklamal. Jakoby se autorka pokusila do posledního dílu nacpat všechno "co se jinam nevešlo". Tím vás, ale určitě nechci odrazovat od jeho čtení, naopak, přečtěte si ho a napiště mi svůj názor, jsem zvědavá, jak ho budete hodnotit. K filmu se vyjadřovat nebudu, to by totiž bylo na dlouho, sice jsem zatím na všechny díly byla v kině, ale polovina chybějícího děje je i na mě příliš silné kafe. Pokud jste četli knihu a až potom viděli film, určitě se mnou budete souhlasit.

My děti ze stanice ZOO




Tuhle knížku určitě někteří z vás znají. Je to pravdivý příběh drogově závislé Christiany F., která se rozhodla informovat a hlavně varovat mladé lidi před nebezpečím drog. Je to jedna z mých opravdu NEJoblíbenějších. Určitě stojí za přečtení, i když se nechystáte začít s drogami, a pokud ano, možná vás přesvědčí o opaku. Jen podotýkám, že to není čtení pro úplně slabé povahy, na druhé straně nečekejte žádný "krvák".

Tři mušketýři 
Tímhle výběrem jsem možná většinu z vás vyděsila. Ne nejsem blázen a vím, že  patří na seznam povinné četby mmoha studentů, nicméně myslím si, že kvalitní čtenář ocení kvalitního autora. Já tyhle své poklady zdědila po dědovi a to není jediný důvod proč si jich tak vážím. Zbožňuju Dumasův styl psaní. Kdo bude chtít, může si obsah snadno vyhledat na netu, takže vás  nebudu zatěžovat zdlouhavým popisem děje. Pokud jsem vás alespoň malinko navnadila neváhejte si je přečíst, obzvláště pokud "visí" na vašem seznamu povinné četby.

Modrý kámen a Duhový had
Obě patří mé ségře, myslím, že je dostala, ale to je celkem jedno. Možná vám něco říká jméno Barbara Woodová, pokud ne, je to skvělá spisovatelka a je jak se říká "světaznámá". Modrý kámen, to je ústřední motiv jedné z těchto dvou knih. Děj se odehrává v průběhu několika století a právě dějem putuje již zmiňovaný modrý kámen. Doporučuji jako čtení pro zvídálky a vůbec pro každého, kdo se chce dozvědět něco o historii zábavnou formou.

Doufám, že jsem alespoň jednoho z vás, motivovala k přečtení některé z uvedených knížek, a pokud ano, je to pro mě úspěch. A co čtete vy?? Piště mi do komentářů a

sdílejte to s Shary

2 komentáře:

  1. třeba znám :)
    Twilight saga, ta se dobře čte ))

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně, poslední díl Twilight mě taky neuvěřitelně zklamal, myslím že se paní autorka měla 'zaseknout' na momentě, kdy se z Belly stala upírka a šmitec. Přišlo mi to už lehce přitažený za vlasy.
    Jestli se ti líbilo My děti ze stanice ZOO, pak doporučuju Matku Davida S., Memento a Vím o čem mlčím (pokud jsi nečetla). Taky drogový témata, podle pravdy a docela psycho :))

    OdpovědětVymazat